24 Ağustos 2008 Pazar

Olum uzerine bir duolog SERDAR OZDEMIR

Share it Please
Adem: “Ölüm neden var Tanrım?”
Tanrı: “Ölümü size yoldaşlık etmesi için verdim..”
Adem: “Bazen anlamıyorum seni.. Ve bu da o anlardan biri..”
Tanrı: “Hemen anlamanı beklemiyorum zaten.. Ama öğrenmelisin..”
Adem: ...
Tanrı: “Ölümü size yoldaşlık etmesi için verdim, yoksa çok yalnız kalırdınız bu dünyada ve bu yalnızlık gün gelir bütün çabanızı alır götürürdü..”
Adem: “Senin için mi çabalamalıyım yani?”
Tanrı: “Bazen nasıl da güldürüyorsun beni.. Benim, senin çabalamana ihtiyacım mı var sanıyorsun..”
Adem: “Ölüm bu dünya için öyleyse..”
Tanrı: “Bak anlamaya başladın işte..”
Adem: “Anlamalıyım seni ve öğrenmeliyim bana ait bütün sırları..”
Tanrı: “Hırslı olma o kadar.. Unutma, ölümünle sınırladım bütün ihtiraslarını ve öldüğünde sen, farkın kalmayacak mayıs böceğinden..”
Adem: “O zaman ölüm bana nasıl yoldaşlık edecek bu dünya için.. Farkım yoksa böcekten niye gideyim ki bir top gübrenin ardından.. Unutma sen akıl bahşettin bana”
Tanrı: “Evet sana akıl verdim fazlaca mayıs böceğinden ve bir de “ölüm bilgisi” ektim zihnine.. Artık sen seçmelisin; ya vazgeçip her şeyden ölümünü bekleyeceksin ya da ölümünle kol kola girip hayatına anlama vereceksin”
Adem: “Ölüm yine de korkutuyor beni..”
Tanrı: “Biliyorum sen zayıfsın çünkü.. Ama yüzleşmelisin ölümünle.. Yüzleştikçe güçleneceksin her şeye karşı ve metaneti öğreneceksin”
Adem: “Ölüm karşısında çaresiz kalacağım güne kadar zamanım var o halde..”
Tanrı: “Zaman o kadar çok ki ölümü ile yüzleşenler için.. Onu inkar edenler, bilinç altına bastırmaya çalışanlar ölüm döşeklerinde fark edecekler aslında ne kadar çok şeyi yapmaya yetecek, ancak kullanmadıkları zamanları olduğunu..”
Adem: “Ya insan evlatlarımın zayıf karakterli olanları.. Bu bilgiyle daha da bencilleşip sırf kendileri için yaşamayacaklar mı dünyada ve bu diğerleri için daha sınırlı yaşamak anlamına gelmeyecek mi hayatlarını?”
Tanrı: “Unutma sen ve evlatların güzelleştirebilirsiniz dünyayı.. Ve bu ideal sizin en büyük mirasınız olur sizden sonraya.. Bu ideali cesaretle savunmalısınız dediklerine karşı..”
Adem: “Yine de gecinden vermeni dileyeceğim sanırım..”
Tanrı: “Bak yine güldürdün beni..”

Hiç yorum yok:

Blogger templates

Blogroll

About