25 Mayıs 2008 Pazar

İronik- NİHAL YETKİN

Share it Please
Radyoda çok sevdiği bir pop şarkıcısı Alanis Morrissette'in "Isn't it ironic?” (İronik, değil mi?) parçası çalıyordu. Eskiden olsa bu hoş ritmli ironi yüklü şarkı sözlerine gülerek eşlik edebilirdi ama şimdi …

Yıllar önceydi…Yakın bir arkadaşı doğum yapacaktı. Sürekli ana ile çocuğu birbirine en yakın kılan o vesilenin, emzirmenin büyüsünden bahsediyordu, bundan duyacağı heyecandan. O da ona işten doğum için bir ay önce izin alacağı gün bir sürpriz yapmak istedi ve internetten seçme bir “süt” dosyası hazırladı, ödülü büyüktü. Arkadaşı üstüne atladı, “Sen var ya sen, bugünlerde heyecandan hiçbir şey okuyabileceğimi zannetmiyordum ama bunu kesinlikle satır satır okuyacağımdan emin olabilirsin.”dedi. Öyle mutluydu ki. Ta ki bir ay sonra doğum ertesinde o haberi öğrenmesine dek. Arkadaşının minik bebeği Fenülketüniri hastasıydı, yani süt ve süt ürünlerini asla tüketemezdi. “Tek vermemem gerekeni vermişim ona” dedi içinden, içi burkuldu…

Bir ara bir fotoğraf kursuna gidiyordu. Kurs hocası iki hafta sonra bir ders arasında tesadüfen onun o kurumda çalıştığını duyunca heyecanlandı, yüz ifadesi değişti ve sordu, “Arzu’yu tanıyor musun?”. Öyle güzel bir ifadeyle sormuştu ki bunu o da sevineceğini düşünerek şunları söyledi, “Tanımaz mıyım, gelecek hafta nikahına gideceğim hatta!” “Nikahına mı?” dedi hoca, yüzü düşmüştü. O an anladı acı gerçeği, ama ne gelir elden, hem nerden bilebilirdi ki. “Ona tek söylememem gerekeni söyledim galiba” diye geçirdi içinden. Hoca kurstan o hafta içinde istifa etti...

Geçenlerde bir arkadaşı internetten posta adresi alamıyordu, ondan yardım istemişti. “Tamam ama bir şifre bul kendine” dedi o da. Arkadaşı sürpriz severdi, “sen seç, merak ettim benim için ne seçeceğini”dedi. O da lüksü de yolculuğu da sever diye “transatlantik”i seçti ve işlemleri bitirince arkadaşını aradı, şifreyi söylediğinde diğerinin dizlerinin bağı çözülmüştü. Meğer arkadaşının erkek arkadaşı ondan ayrılırken A. Altan’ın bir romanını hediye etmiş ve kitapta tek bir cümlenin altını çizmişti, “Bir erkek transatlantik gibidir, içinde tek yolcu barındıramaz” “Pes” demişti o da “bu kadarını istesem yapamazdım herhalde”.

Sonra ortaokul sıralarında okuduğu O.Henry’nin meşhur öyküsünü hatırladı. Hani şu yılbaşı hediyesi için parasızlıktan biri saatini biri saçını satan çiftin hediye olarak birbirlerine birbirinden habersiz saat kayışı ve tarak hediye ettiği o, ironiye yaslanan öyküyü. İlk okuduğunda, “Bu kadar da olmaz ki!” demişti. Halbuki şu o an için hatırlayabildiği üç öykü bundan kat be kat tuhaf ve ironik değil miydi? O anda şöyle düşündü, "Hiçbir ironik kurgu hayatın ironisi kadar çarpıcı olamaz".

Şarkı çoktan bitmişti, onun da bunları düşünerek pili bitmiş gibiydi. Dalgın dalgın otururken telefon çaldı, bir arkadaşı arıyordu, “Müsaitsen 23 diye bir film varmış, ona gidelim mi? Garip tesadüflerden bahseden bir gerilim filmiymiş, sen gerilim türünü pek sevmezsin ama yine de bir sorayım dedim, ne dersin?”
“Gidelim, bunun üstüne iyi gider” dedi acı acı gülerek.
Ahizedeki ses haklı olarak “Neyin üstüne?” deyince, yapıştırıverdi cevabı: “Anlatması uzun, boşver!” dedi. Arkadaşının sesi karşıdan patladı, “Offf, bugün de herkes bana boşver diyor!”

Not: Yukarıdaki öykü ironik bir kurgudan ibaret.... değildir.

Fotoğraf: http://captainsera.deviantart.com/art/Ironic-15634195

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Yazıyı okurken yasamımdaki ironik olayları anımsadım, tıpkı sarkının oyku kahramanı üzerinde yarattıgı etki gibi...Kimi zaman dudaklarımın yanaklarıma dogru gerildigini kimi zamansa gözlerimin yas akıtmamak icin tavana cevrilip kırpıldıgını farkettim.Ve tüm bunlar oyküyü okudugum birkaç dakika icinde olup bitti:)hos bir tat bıraktı,keyif aldım.Yazı icin tebrik ederim hocam, bizi dergiden haberdar ettiginiz icin de ayrıca tesekkürler.Edebi yonunuz oldugunu bilmiyordum ama sasırmadıgımı söyleyebilirim:)

Adsız dedi ki...

Ironik bir kurgu... veya degil. Ama her halükarda kara mizah gibi. Pazar pazar cok iyi geldi, beni de bir taraflara cekti götürdü yazin. Cok tesekkürler, iyi pazarlar.
Pirmete

Unknown dedi ki...

Teşekkürler yorumun için.Sevgiler.

Blogger templates

Blogroll

About