24 Ağustos 2008 Pazar

Mamma Mia OZLEM AKAYDİN

Share it Please
Nereden başlasam?

Hangi birini anlatsam?

Oyuncuları mı?

Filmin konusunu mu?

Yoksa geçmişe yaptığım kısa süreli yolculuğu mu?

* * * *

Filmi izlerken zaman tüneline girmiş gibiydim.

Genç kızlığa adım atmaya başladığım yıllardan beri dinlemekten bıkmadığım ABBA’nın şarkılarıyla yetmişli yıllara yolculuk yaptım.

Ne zamandır görmek istediğim Yunanistan ve Yunan Adaları’na da kısa bir yolculuk yaptım.

Filmin adının, şimdi bile, yıllar önce dağılmış olsa da en sevdiğim müzik grubu olan ABBA’nın eski bir şarkısından alındığını, filmin yapımcıları arasında Tom Hanks’in de olduğunu veee filmin oyuncuları içinde, mükemmel oyunculuğuna hayran olduğum Meryl Streep’in adını görünce, Mamma Mia’yı izlemek benim için kaçınılmaz olmuştu.

Mamma Mia aslında Abba’nın şarkılarını temel alan aynı isimli Broadway Müzikali’nin sinemaya uyarlanması.

Filmin konusuna gelince;

Sophie Sheridan evlenmek üzere olan bir genç kızdır.

Nikahına bir gün kala annesi Donna’ nın ( Meryl Streep ) yirmi yıl önce tatil için gittiği Yunan Adaları’ndan üç erkek çıka gelir. Bu andan itibaren Sophie, babasının kim olduğunu bulma çabalarına başlar.

Film Yunanistan ve İngiltere’deki film stüdyolarında çekilmiş.

Abba’nın müzikleri eşliğinde, özellikle Abba grubunu seven izleyicinin filmden inanılmaz bir keyif alması kaçınılmaz.

Film gösterime girdikten sonra Abba’nın 1992 yılında çıkartmış olduğu “ GOLD” adlı albümü yeniden satış rekorları kırmış, hatta albümün satış rakamları Madonna’nın son albümünün satışlarının bile üzerine çıkmış.

Film sayesinde zamanda yolculuğa çıkan sadece ben değilim demek ki.J

İyi seyirler…

Not: Film bitince kalkıp gitmemenizi öneriyorum. Amanda Seyfried'in "Thank You for the Music" yorumunu dinlemelisiniz.


Yönetmen Phyllida Lloyd
Senaryo Catherine Johnson
Oyuncular Meryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth, Stellan Skarsgård, Julie Walters
Filmin Türü Müzikal, Romantik
Orijinal Adı Mamma Mia
Yapımcı Firma Littlestar Productions
Yapım Yılı 2008
Yapım Ülkesi
Orijinal Dili İngilizce
Resmi Sitesi http://www.mamma-mia-themovie.co.uk/


Film Bilgileri: http:www.sinema.com

Hiç yorum yok:

Blogger templates

Blogroll

About