1 Haziran 2008 Pazar

Komşunun köpeğidir- KEREM OĞUZ

Share it Please
komşunun köpeğidir
dün gece uyutmayan beni.
benimkisi öyle mi,
ne kadar da efendi

komşunun köpeğidir,
yataktan aniden kalkıp
ayakparmağımı sehpaya vurup
çatlatmamın sebebi
benimkisi öyle mi ya,
ne kadar da efendi

***

tünel'den taksime çıkarken
taşıdığım yük ağır geldi
orta yolda soluklanayım dedim ve
plastik bir leğendeki
kirli, sabunlu suyu döker gibi
galatasaray'dan aşağı döktüm kendimi

dar ve nemli sokakların yanından,
arasından geçtim
gördüğüm her insanı kıskandım,
pek canlıydı betleri ve
pek renkliydi benizleri,
farkındaydım.

istikamet boğaz gibiydi
ama çukurcuma'da
ben diyeyim elli
siz deyin seksen senelik
köşe bakkalın önündeki
logar kapağından aşağı süzüldüm...

***

bugün hala
her akşam yatıp
her sabah kalkıyorsam,
kokumu salıyorsam tuvalette
ve bastığım yumuşak toprakta
adımımın izi kalıyorsa...

bugün cama hohladığımda buğu oluşuyorsa,
o buğuya adımı yazıyorsam,
yazabiliyorsam mesela...

bugün ekmeğin sıcağı elimi,
peynirin sıcağı dilimi yakabiliyorsa...

"hala yaşıyorum"
diyebilmeliyim sanırım

de neden diyemiyorum?

K.

Fotoğraf: http://www.deviantart.com/print/2696159/

Hiç yorum yok:

Blogger templates

Blogroll

About