29 Haziran 2008 Pazar

Depresyonda misunuz; yoksa neredesunuz?- FARUK SÜRENER

Share it Please
Çok deyerli bi o kada da kiymetlu arkadaşlarum. Bi Toplum Aydinlaticisu olarak gun geçmiyor ki başima ilgunç olaylar celmesin. Bunlardan birinu da dün yaşadum. Hakkaten çok ilgunç ve enterasan idu. Ama yaşadiğum olayin bucünkü konumizla bi ilcisu olmadiğu içun size anlatamayrum. Kusura bakmayun.

Haa şimdu, içinuzden bazi kendinu pilmezlerun “E Tarik, oldu mi şimdu! O zaman niye oyle bi giruş yaptun yaziya daa!” dediğunu duyar cibi olayrum. Onlari bu konida aydinlatayum. “Ula kendinu bilmez! Bi kere yazi, üç bölumden oluşir. Giriş, geluşme ve soniç. Giruş bölumu olmadan yazuya nasil cirebilirsun ki! Misal, senun oturduğin evin giriş bölumu (yani kapi ve antire) olmadan evine girebilir misun? Giremezsun. Eee, o zaman neyi tartişayruz (kendume not: Bu penzetme iyu cittu, daha sonra da kullanayim).

Neyse efendum, bugünkü konimuz depresyon. Size “Çağimizun en onemli hastaliklarinu sayin” desem. Dersiniz ki, “Şimdi mi sayayum?”, ben de derim ki “E herhalde, yazi yazayruz burada, interaktif olsin, hemen soyleyun”. Siz de bunun uzerine “Peki” dersinuz ve sayarsinuz, “AIDS, Sitres, Depresyon ve Feysbuk. Bildum mi?”. Ben de size “Teşekkur ederum” derum, siz de “Rica ederum benim içun zevkti... Bu arada saat kaç oldi?” diye sorarsinuz. Muhabbet boyle uzar cider, ben de bu sefer size kizarum, “Kardeşum ha buraya bi yazi yazmaya çalişayrum, koniyu dağitmayun daa!”

Depresyon dişunda diyerlerinu beş aşaği 3 yukari hepinuz biliysinuz. Ama acaba depresyon nedur, oni bi açiklamak lazimdur. Daha da onemlisu ya depresyonda isenuz ve depresyoni bilmediğinuz içun depresyonda olduğunizun farkinda değulseniz, nasil çikacaksinuz depresyondan! Di mi! Bu onemli! Nasil ki, evinizun çikiş kapisu olmadan evden çikamazsanuz, bu da oyle bişey (kendime not: oh oh bu ev penzetmesu ile iyu yere tezgah açtuk) (kendume tekrar not: yazinun sonunda bu kendume notlaru sileyum de, yanlişlukla pilogda yayimlanmasun).

Evet, depresyon nedur? Misal sabahlaru bi türlu uyanmak istemezsenuz, gece geç saatlere kada anlamsiz anlamsiz şeyler yaparsanuz, surekli “ölem ben, ölem ben” diye inlersenuz depresyonda olabilirsinuz. Tikkat edun!

Size bucün fazla yuklenmeyeceğum ve tek soriluk bi test yapacağum. Çikarun maus kilavyeleru! Lutfen yanitinuzu kendinuz verun, yanitinuzu yazarken yaninizdakilere bakmayun. Zaten internetten bişey yazarken surekli sağinuza soluniza bakiyorsanuz, şuphe uyandirirsinuz, (ula ne haltlar kariştiriyor bu heruf şeklunde).

SORU: Diyelum ki sevdiğinuz adam ya da kadin sizu terkettu. Ne hissedersinuz?

YANIT:
a. Ölesum gelir! Kendimu kötu hissederum. Bi yere girerum ama nereye girdiğimu bilemem! (Dedim ya, depresyona girmuş ama zavallicuk depresyoni bilmediğu içun oyle olayi)

b.Çişum gelir. Genellukle terketme konişmalaru uzun olur ve karşimizdakinun sözunu “tuvaletum geldu” diye kesemeyuz.

c. Tarik Bey! Tarik Bey! Benim hiç sevgilim olmadı. El değmemiş bi insanım ben. Ohhh ne kadar etkileyici testleriniz var. ;) (Ula ara ara testlerde bana hafiften sarkintiluk yapan bi payan var ama tam anlayamayrum oni)

Evet şimdu de testi deyerlendireyrum. Tikkatli dinleyun. Eğer A şikkunu işaretlediysenuz, depresyondasinuz da haberinuz yok. Hahh hahh hah. Çok komik di mi! Bence siz de gülun. İşte boyle, kendinizu ve olaylaru bu kada kafaya takmazsanuz ve yaptiğinuz hatalara gülup geçersenuz depresyona da girmezsinuz.

Gelduk yazinun sonuç bölümune. Bu kisumda yazinun girişunde soylediğimuz bişeyi artik soniçlandirmaliyuz. Evet girişte de dediğum cibi bi toplum aydinlaticisu olarak başima surekli ilgunç olaylar geliyor. Sonuç: Zaten gelmese şaşardum!..

Bi kere daha siz deyerlu toplumumi aydinlattum. Sizce de oyle değil mi! İçinuzden bazilarinun “Evet Tarik, depresyondaymişum da, senun sayende ancak şimdu farkedebildum, çok yaşa sen e mi!” dediğinu duyar gibi olayrum (Duyar gibi olayrum ama sonra “Acaba bana mi oyle geldi” diye de düşunmeden edemeyrum). Neyse...

Hoşçakalun daa!
Tarik (Toplum Aydinlaticisu)

Resim: Arnold Böcklin

Hiç yorum yok:

Blogger templates

Blogroll

About