19 Temmuz 2008 Cumartesi

Kırmadan terketmenin yolları- FARUK SÜRENER

Share it Please
Deyerli arkadaşlarum. Dün akşam eve döniyordum. Yolun kenarundan bi bayanun ağlama seslerinu duydum. Yaklaştim bayana. Genç bi kizdu, yaşi da ben diyim 18, siz deyun 37 idu.
Ağlamakta olan kiza iyice yaklaştum (bu arada yaklaşinca, sizun yaş tahminu konusinda iyi olmadiğinizu da farkettum). Kiz beni görür görmez, “TARIK ABİİ!” diyerek sarildu boynuma. Sonra devam ettu, “Tarik abi, yardım et bana, karanlıklar içindeyim, lütfen aydınlat beni”. Dedum “De bakayum, neyin var?”
Anlattı. Meğer bunun bi erkek arkadaşi varimuş. Birbirlerinu de çok severlermuş. O akşam erkek arkadaşi birdenbire “Ben sıkıldım. Ayrılalım artık” demiş ve terketmiş kizcağizu. Kalbi kirilmuş kizun. Kiz da bana dedu, “Tarık abi, bir insan nasıl böyle birdenbire ayrılmaya karar verebilir, karşısındakinin hislerini hiç düşünmeden nasıl birdenbire terkedebilir? Açıklayın, aydınlatın lütfen beni” Ben de genç kiza, “Bu çocuk içun belki bişey yapamam ama gelecek erkek nesillerun kizlari daha iyi ve kalp kirmadan şutlayabilmeleru için toplumu aydinlatacağum, söz sana.” dedum.
İnanmazsunuz ama mutluluktan şok geçirdu kizcağuz, sevincunden “hoşçakal” demeyi bile unutarak ayrildu yanimdan. Giderken gözlerundeki mutluluk gözyaşlaru, mutluluk hiçkiruklaru halinu almişidu bile.
Evet gençler, bugün sizleri kalp kirmadan terketme yontemleri hakkinda aydinlatacağum. Ama bu yontemi ayrilmak istediğinuz kizlarda kullanin. İçunuzden bazilari, “Yok Tarik abi, ben ayrilmayi düşünmüyorum da meraktan bu yontemleri kullanmak isteyrum” diyebilur. Bak, bak dediğu şeye bak! Beni mi deniyorsun terbiyesuz! O kada yorulma, sevdiğun kizun yanina git, doğridan “Senin ananı avradinu s...” diye bi laf soyle denemek istiyorsan... Töbe töbe, ula sinirlenmeyeceğum diyorum ama olmayi ki! İlla bi cins çikacak yani sinirimi bozan..
Genç arkadaşlar. Kalp kirmadan ayrilmak için en iyi yontemelerden birisi de karşimizdaki kişinun bizden daha iyusune layik olduğuni söyleyup aradan siyrilmaktur. Bunun üstune bir de “Arkadaş kalalım” söyleminu soyleduk mu bu yontemi tam olarak pekiştirmuş oluruz. Nasil mi? İşte bu konuda eskiden başimdan geçen bi olayi anlatarak size ornek misal vermek isteyrum. Tiyalog aşağadadur. Aha da buyrun.
- Ay çok merak ettim Tarık. Telefonda “Sana söyleyeceklerim var” dediğinde kalbim yerinden fırlayacak sandım aşkım.
- Şimdu Betül. Onceliklen sakin ol. Ne içersun bi kapüçüno soyleyum mu?
- Ay kapiçino söylemek için mi çağırdın beni, söylesene ne var?
- Guzelum, sen herşeyun en iyisune layiksun. (Boyle soyleyrum işte, aliştira aliştira)
- Tarık, ben neskafe de içerdim. İlla en iyisi olacak diye kapiçino olmasına gerek yok ki. Ama yine de çok naziksin, bana değer verdiğin için teşekkür ederim.
- Betül sen en naziğine layiksun (Unutmayun, aliştira aliştira)
- Ne söyleyeceksen söyle artık Tarık! Nedir bu esrarengiz havalar!
- Sen var ya sen. Sen en esrarengizune layiksun Betül.
- Tarık ne diyorsun sen, açık konuş. Beni korkutuyorsun.
- Sen en korkuncina layiksun Betül.
- Tarık, söylediklerini anlamadığım gibi sözlerin gittikçe çirkinleşmeye başladı.
- Betülcüğüm, yüzune karşi diye demiyrum ama sen en çirkinune layiksun.
- .......
- Niye ağlaysun ki?
- .......
- Anladin demek oni. Evet Betül, seni naçizane ve en derun hislerumle ve de (unutmayin gençler, terkederken kaba konuşmayin, kibar olun) tum samimiyetumle terkediyrum. Bittu yani. Finuş. The end naçizane.
- .......
- Betül kiz, bundan sonra arkadaşuz senunle. Ne cuzel di mi! Hadi gül biraz.
- ........
- Eeee arkadaş olduğumiza göre ne zamandur kafamda olan bişeyi sorayim sana. Biliysun “Arkadaş arkadaşun p.zevengidur” derler, artik arkadaşim olduğina göre, bana şu arkadaşin Hülya’yu ayarlarsin di mi? İlik gibi kiz valla. Hastasiyum lan Betül.
- ........
- Niye kalktın ki? Lan nereye cidiysun kapiçinonu içmeden!? Yaa Hülya’nin acelesi yok, yarin sabah da ayarlarsun Hülya’yi olum”

Şimdu hep birlukte yukaridaki diyaloğu deyerlendirelum sevgilu arkadaşlar. Boylece daha iyu aydinlaniruz. Ben once aliştira aliştira onin herşeyun daha iyisune layik olduğuni ispatladum. Sonra da arkadaş olduk ve arkadaşliğimizu pekiştirduk. Gerçi Betül, iyi bi arkadaş çikmadi, daha sonra pek arayip sormadi hayirsuz. Ama konumiz arkadaşlik deyul, onemli olan kalp kirmadan ayrilmayu bilmek arkadaşlar. Buna tikkat edelum.
İşte boyle. Bi insanun kalbinu kirmak o kada kötü bişeydur ki! Bunu onlemek içun elinuzden geleni yapin arkadaşlar. Yoksa kalbinu kirip dunyasinu kararttiğinuz birinu yeniden aydinlatmak içun benum anam ağlayi.
Hoşçakalun daa!
Tarik (Toplum Aydinlaticisu)

Hiç yorum yok:

Blogger templates

Blogroll

About