6 Temmuz 2008 Pazar

Dumansız hava sahası - Necdet REHAVET

Share it Please
hızlı hızlı indim merdivenlerden.yaşadığım hayal kırıklığı ve akabindeki sinirden caddeye nasıl çıktığımı hatırlamıyorum.

birkaç aylık sıkıntıda bardağı taşıran son damla olmuştu bu. çıkma teklifi reddedilen bir delikanlının ruh hali içinde ayaklarıma bıraktım bedenimin insiyatifini.


bir müddet sonra altıyol otobüs durağında buldum kendimi. yüzde doksanı sokağımızın önünden geçen otobüslerinden birine daldım hiç düşünmeden ve numarasına bakmadan. fakat hiç yapmadığım ani bir karar değişikliği ile otobüs daha 100 metre gitmemişken var gücümle düğmeye bastım inmek için. f.bahçe stadı'nın önünde indim.


kararı düğmeye basarken vermiştim. nefes alamadığım bu sıkıntılı anda sadece moda paklardı beni.


köşeden taksiye el işareti yaptığım anda şimşek gibi ama salakça bir düşünce peydahlandı beynimde. taksiye vereceğim parayla sigara alacaktım. sonra soğuk ama güzel ve güneşli havada bahariyeden moda’ya yürüyecektim.


evet , güzel havanın hiç suçu olmamasına rağmen tütüne başladım evkaftaki memuriyetinden istifa eden şair haleti ruhiyesinde.halbuki, sabah başka bir mevzudan dolayı tütüne ve nescafeye nasıl alışmadığımı anlatacaktım burada böbürlene kabara.


taksiye devam et işareti yapıp köşedeki bakkaldan sigarayı ve kibriti aldıktan sonra kestirmeden bahariye caddesine çıktım. ondan sonra türlü düşünceler içinde otomatiğe bağlanmış ayaklarım moda da her zamanki çay bahçesine götürdü beni.


soğuk esen rüzgar yüzümü yalarken denize nazır yüzlerce düşünce içinde kaybolmuşum. bir paket sigaranın yarısının hangi arada bittiğini, durağa, oradan eve nasıl bu kadar çabuk geldiğimi net hatırlamıyorum.


sadece dönüş yolunda beynime kazınırcasına megafondan söylenen ;overlok makinesi evinize geldi hanımlarbeş dakikada kesilir, hemen teslim edilir gibisinden bir overlok tekerlemesi ile ayedaş faturasını düşüren eli sigaralı amcanın arkasından seyirtip faturasını verdiğim kalmış aklımda.tramvaydaki masum güzel bir de.


Hiç yorum yok:

Blogger templates

Blogroll

About