25 Mayıs 2008 Pazar

Sakarlık tarihim- YEŞİM ÖZDEMİR

Share it Please

Becerikli ve dikkatli insanlara her zaman hayran kalmışımdır. Onlar, büyük bir soğukkanlılık içinde, ne yapacakları konusunda son derece emin, pratik, yapacakları işe konsantre olurlar. Hiç bir kaza belaya sebebiyet vermeden de işlerini bitirirler. Ben , hiç bir zaman öyle bir insan olamadım. Bir işe başlayıp da kendime bir zarar vermeden bitirdiğim zaman, kendimle gurur duyuyorum:)) Bizim gibilere halk arasında "sakar" deniyor. Kendini bilmek iyi bir şey en azından...

Geçenlerde yaşadığım bir olay, sakarlık tarihimi gözden geçirmeme sebep oldu. Yaptığım sakarlıkları bir değerlendirmeye almak istedim. Her sakarlığa bir Sakarlık Puanı (SP) verdim(1 den 10'a kadar). Bu sakarlığı kaç kere yapmış olduğumu belirttim. En sonuna da bu durumu nasıl çözebileceğimi planladım. Bakın nasıl bir liste çıktı karşıma:

1- Yemek yaparken parmak ucu kesme...
SP: 1...
Kaç kere: Sayamayacağım kadar çok...
Çözüm: Şu, metal kasap eldivenlerini mi denesem acaba??

2- Yine yemek yaparken tırnak ucu uçurma...
SP:3 (Ne de olsa daha ince sakarlık istiyor)...
Kaç kere: En az 10...
Çözüm: Bakınız madde 1, ayrıca, tırnaklarımı olabilecek en kısa formda tutabilirim.

3- Eee gene yemek yaparken elimdeki bıçağı ayağımın üstüne düşürme...
SP: 5 (Tehlikeli bir deneme çünkü!!)
Kaç kere: 4 (Ama sadece bir kere saplandı, diğer üçünde bıçaktan daha hızlı davrandım:))
Çözüm: Yaaa düşündüm de… Ben en iyisi yemek yapmaktan vazgeçeyim!!!!

4- Kafamı dolap kapaklarına ve lavabo altlarına çarpma...
SP: 5 (Kafa travması ciddi bir şeydir)...
Kaç kere: Sayamayacağım kadar çok.
Çözüm: Saçlarım kıvırcık ve kabarık olduğu için görüş alanımı bozuyor... Saçlarımı toplayabilirim. Mmm ya da işe yaramazsa bir kask edinebilirim.

5- Düz yolda, spor ayakkabılarla yürürken ayak burkma...
SP: 5 (Her iki ayak bileğimde ne kadar bağ varsa hepsini başarıyla koparmış bulunmaktayım çünkü)
Kaç kere: 6 ( Küçük burkulmalar bu sayıya dahil edilmemiştir. )
Çözüm: Yolda yürürken vitrinlere, havaya, sağa sola bakmamalıyım. Gözümü yere dikip bütün girinti ve çıkıntıları büyük bir dikkatle inceleyerek, mümkünse ay yürüyüşü yapar gibi ağır çekim yürümeliyim. Belki de bir sonar taktırmalıyım???

6- Merdivenden düşme...
SP: 10 (Bu cidden tehlikeli bir durumdu benim için... Son anda tutunmasam neler olurdu bilmiyorum.
Kaç kere: 1 (Umarım!!)
Çözüm: Merdivenlerden inerken mutlaka trabzanlara tutunmalıyım. Altı kösele ayakkabı giymemeye özen göstermeliyim. Herhangi bir düşüş olayını suspanse etmesi için, mutlaka benden önde inen birilerini bulundurmalıyım. Mümkün olduğu kadar asansörü kullanmalıyım:)

7- Parmaklarımı dolap kapaklarına sıkıştırma...
SP: 3
Kaç kere: Maalesef bunu da sayamadım.
Çözüm: Dolapları kapatırken mutlak surette, kapakta bulunan minik kulpu kullanmalıyım. Bu sırada diğer elimi cebime sokarak, parmaklarımın güvenli bir yerde olmasını sağlamalıyım. Ya da en iyisi yanımda birisi varsa ondan istesem, verir mi ki?

8- İçinde semizotu yemeği olan tencereye ayak sokma...
SP: 10 (Bunu hiçbir yerde duymadığınıza eminim. En iddialı olduğum sakarlıklarımdandır:)))
Kaç kere: 1 (Şimdilik)
Çözüm: Merdivenlerde her an bir yemek tenceresi olabileceğini göz önünde bulundurarak, bastığım yeri tanımalıyım. Ya da şu tarlalarda giyilen plastik çizmelerden edinebilirim.

9- Sivrisinekle mücadelede ağızla hortumlama yöntemini yaratma...
SP: 10 (Neler çektiğimi anlatamam; siz sakın denemeyin!!!)
Kaç kere: 1 (Bir daha olmaması için elimden geleni yapacağım)
Çözüm: Yatarken başucumda sivrisinek vızıltısı duyup, yakalamak için hızla kalkarken, ağzımı kapalı tutmalıyım. Ya da bir bukalemun mu beslesem? O da benim yaptığım işi yapar pekala:)))

Evet, gördüğünüz gibi sakarlıkta sınır tanımıyorum.
Bir gün, benim de bir işi başından sonuna kazasız belasız yapacağım günler gelecek; göreceksiniz. Şu yazıyı bitirmeden başıma bir hal gelmezse tabii:)




Resim: http://shadaluupe.deviantart.com/art/Box-Head-5543387

2 yorum:

Adsız dedi ki...

geceyarısı gülümseyebilecek çok şey bulamıyor insan, iyi ki yazınız cıktı karsıma ve gülümsetti beni:)Tebrikler cok dogal cok "bizden" bir uslubunuz var

Yeşim Özdemir dedi ki...

Yüzünüzde bir tebessüm bırakabildiysem gerçekten de çok mutlu olurum. Teşekkürler...

Blogger templates

Blogroll

About