11 Mayıs 2008 Pazar

Hanımlar mantolarınızdan kan damlıyor-FULYA

Share it Please
Hanımefendi arabasından iniyor ve o çok havalı, çok parlak, siyah kürküne sarınarak gazetecilere poz veriyor. Fotoğrafın her yanından kanlar damlıyor. O sırtına giydiği, o çok değerli kürkün hikayesini bilmiyor besbelli. O kürk ona sadece çok sevildiğinin bir ifadesi olarak armağan edilmiş... Öyle düşünüyor ya da öyle düşünmenin kolaycılığına sığınıyor. O hikayeyi bilen için o fotoğraf kusma isteği uyandırıyor. O hala güzelliğiyle gurur duyuyor...Öylesi acınası bir ruhu taşıyor o kürkün içinde...O bunu bilmiyor...

Öfke ve kusma isteği var içimde. Savunmasız bir canlının derisini yüzüp onu manto yapan adamın, o mantoyu giyen kadının yüzüne öfkemi kusmak istiyorum. Kendi güzelliğinden başka bir şey düşünmeyen kan kırmızı rujlu kadına bir bir anlatmak istiyorum o çok değerli kürkünün hikayesini. "Bak" demek istiyorum "Bunlar Karagül kuzuları...Görüyor musun? Sevimli mi? Sevimli diyorsun ha...Dinle o zaman bu kuzular doğar doğmaz kesiliyorlar. Neden biliyor musun? Çünkü postlarından elde edilen astraganın kalitesi lülelerinin açılmamış olmasına bağlı...Bitmedi. Dinle, dahası var. Bunlar rakun ve kunduz... Bunlar senin o çok değerli manton için boğularak öldürüyorlar. Hayır hayır kalkma yerinden... Ne o yüreğin dayanmadı mı? Şimdi sana başka fotoğraflar göstereceğim... Bunlar foklar... Daha yavruyken kafalarına demirle vurup öldürüyorlar onları... Neden mi? Neden olabilir sizlerin güzelliği, şıklığı için. Tilkiler, tavşanlar, vaşaklar, su samurları ve çinçilalar...Bunların hepsi sizi süslemek için var..."

Gerçekten kürk giyen bir kadını bulup tüm bunları onun gözüne sokmak, tek tek anlatmak istiyorum. Ona o kürkün hikayesini bilip bilmediğini, neden onu giymekten keyif aldığını, o kürkü giymekle o cinayetlere ortak olduğunun farkında olup olmadığını...Hayat böyle bu kadınlar talep etmediği sürece kürk sanayii var olabilir mi? Kürk satanlar para kazanamazlarsa bu hayvanları öldürmekten vazgeçmezler mi? Yoksa ben su katılmamış bir aptal mıyım da bir gün kürk giyen kadınların kendinden utanacaklarının ve kürk sanayinin yavaş yavaş öleceğinin hayalini kuruyorum...

Ve o birbirinden havalı kürk mantolu parlak hanımlara sormak istiyorum: "Hanımlar mantolarınızdan kan damlıyor...Haberiniz var mı?"

Fotoğraf: http://audreyfortinrioux.deviantart.com/art/Cruel-Fur-17419748

1 yorum:

Esra İDİL dedi ki...

Ben de boğa güreşlerini çok acımasız buluyorum. Zavallı bir hayvanla dalga geçmenin neresi eğlenceli?

Blogger templates

Blogroll

About