14 Eylül 2008 Pazar

İzmir'i yaşamak, 9 Eylül sabahında- TUĞBA

Share it Please
İzmir..izmir sevgim..İzmir özlemim..Öyle bir sevdadır ki, ne anlattıklarım yeterli gelir ne de yazdıklarım..İmbat’a, maviliklere.. Karşıyaka’ya, Bornova’ya.. Kağıt helva, lokma, kumru’ya doyamam hiçbir zaman. Güzel, çağdaş insanların dik duruşlarına, İzmir’e sahip çıkmalarına hayran olur gurur duyarım daima.


9 Eylül’lerdeki heyecanım hep farklı, hep coşkulu, hep gururludur. Günün ilk saatlerinden gecenin finaline, yerinde izleyemediğim mutlu paylaşımlardan kelimeler, cümlelerle ifade etmeye çalıştığım hislerime hep aynı mutluluk, gurur, geleceğe dair umut..




Gün marşlar, şarkılar, türkülerle başlar..Tıpkı geçen yıl, bir önceki yıl,daha daha önceki yıllar gibi..




Muzaffer Sarısözen'in duygu dolu ''İzmir'in Kavakları''türküsünden, bağımsızlığın sembolü olan ve Mustafa Nermi'nin sözlerini yazdığı ''İzmir Marşı''na.. Haluk Levent ve Ege'nin ''İzmir''inden Ali Kocatepe'nin Kordonboyu Faytonları'na, ''Şu İzmir'den nar gelir'' diyen Ahmet Yamacı'dan , Sezen Aksu'nun sözleriyle ''İzmir Yanıyor'' diyen Ferhat Göçer'e...dilimden düşmez düşüremem İzmir’le ilgili nağmeleri.




Demiştim ya farklıdır her 9 Eylül’ün yaşattığı bir önceki yıldan diye. İzmir dolarım, izmir'i yaşarım, izmir'le coşarım. 9 Eylül'dendir, bu özlem, bu duygusallık.. Türkünün biri biterken diğerini söylemeye başlarım. 9 Eylül’dür bunların da nedeni.




9 Eylül 2008…Bağımsızlığın 86. yılı Kutlu Olsun İzmir'ime, İzmir'liye, Tüm Türkiye'ye..




Selam gönderirim izmir sevgisiyle yolcu ettiklerimize..Sevgiyle..Saygıyla..Selam olsun Tanju Okan'a, Attila İlhan'a..Selam olsun İzmir'e doyamayan, İzmir'linin unutamadığı Ahmet Piriştina'ya..




Dinmeyen özlem, saygı ve minnetle anıyorum, anıyoruz Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal ATATÜRK ve aziz şehitlerimizi..9 Eylül 2008 sabahında da.








2 yorum:

Remomythe dedi ki...

izmir ..!
niye bir başka kent ile karşılaştıramayacağım kadar çok seviyorum seni?
istanbulda ,seni özlüyorum ,Ankara da seni ...
Sahip çıkılmayan ,buna rağmen hala İzmir olan bir kentsin sen..
9 Eylül ve İzmir ile ile ilgili duygularımı kısacık ta olsa BİR 9 EYLÜL YAZISI 'nda dile getirmiştim.
Çocukluğumun o coşkulu 9 eylüllerini özlüyorum...

Adsız dedi ki...

Burraakk 'a...
İzmir'de doğmadım, tatiller dışında uzun süreli yaşamadım, İzmir'li aşkım da olmadı ama ben de çok seviyorum İzmir'i..insanlarını...CAumhuriyet şehrini...Ve hep seveceğiz de ....

Blogger templates

Blogroll

About