21 Eylül 2008 Pazar

Karatersiz misinuz? FARUK SÜRENER

Share it Please
Pek deyerli arkadaşlarum! Uzun bi ayriluktan sonra yenuden sizlerle beraberum. Geri dönuşumle ilgilu olarak başta Okan kardeşimuz olmak uzere yapimda ve yayimda emekleyen herkese müteşekkürü bi borç bilirum.

Her ne gada ben bu yuce toplumumizu daha önce bi nebzen de olsa aydinlatmişsam da gördum çi, daha aydinlatilacak çok karanluk nokta, aşilacak çok engel, yüzulecek çok havuz ve kaldirulacak çok halter vardur. İşte o yuzden yenuden garşinuzdayum.




Bucün sizleru çok önemlu bi konida aydinlatacağum. Biliysinuz ki, Hincal Ulunç adli bi sipor yazarimuz, Emre Bölözoğli adli bi milli takim fitbolcumiza “karaktersuz!” dedu. Ondan sonra da ortalik gariştu! Uyy bi cörsenuz, biri bişey diyor, öteku başka bişey, beriki daha paşka bişey.. Bi kavga bi gürultu.




Nihayet konu bana gada geldu. Genç bir arkadaşimizun kafasi karişmuş. Soruyor bana, “Karakter dedukleru şey nedur, Tarik abi? Bende var midur acaba? Eyer varsa bende olduğuni nasul anlaycağum? Belirtileru nelerdur? Bi aydinlatursan sevinirum ama aydinlatmazsan da üzulmem, canin sağolsun.” demuş. Ne demek arkadaşum, tabi ki aydinlatirum, vazifemuz daa.




Eski okurlarimun kolaylikla tahmin ettiği gibi şimdu test zamani... çikarun maus kilavyeleru... Uzun bi ara verdiğimuz içun önemli bi kurali tekrar hatirlatayum. Testteki seçeneklerden sadece bi tanesinu işaretleyeceksinuz. Aksi taktirde yanitinizu okurken içumden “Salak midur nedur, 2 şik birden işaretlemuş!” diyebilirum. Sonra demedu demeyun daa!




KARAKTER TESTİ
SORU : Misal, bi kizu deliler gibi seviysinuz. Babasi da çok zengin, hatta babasinun kendisu fabrikatördur. Bi gün kizun evine cidiysinuz, babasi sizu görüyor ve kizu yokken size bir tomar yüzbin YTL para (rakamla 100bin YTL) uzatiyor. Diyor ki, “Al şu parayi da kizimun peşinu birak!” Soru şudur: Ne yaparsinuz?


YANIT:


a. Ben de babasina derum ki, “İstirham ederum sokun o kirli paralaru cebinuze. Benim duygularum satiluk deyildur daa”
b. Benim de duygularum satiluk değildur. O yuzden kesin konişirum “Kesinlukle olmaz, mümkun deyul, sadece merak ettum de, Ne kada para var bu tomarun içunde? Dolar mi YTL mi, hemen mi karar vermemiz gerekeyu, bi telefon açabilir miyum?” derum.
c. Ben de derum ki, “Olur ama kizunu birakma karşiluğunda bu parayu aldiğuma dayir bi pirotokol yapalum. Sonra siz benu suçlarsinuz, neme lazim.”
d. Tarik abi ben bi diciturk teknisyeniyum. Bigün benum başima da celmişidu. Evine tamire gittiğum herifun biri beni biruyle kariştirdu galiba, “kizimun peşini birak” falan demiştu. Ben daha ne oliyor demeden, bi tomar para vermişidu adam bana, ne adami tanirum ne kizinu, ben de parayi alup gitmişidum. O yuzden ilk 3 şik ile ayni sayilmam di mi abi?




TESTİN DEĞERLENDİRMESİ


Şimdu, sirayla gonuşalum. A şikkunu işaretleyenler, karaktersiz deyuldur. B şikkunu işaretleyenler ise karaktersizdur (bozulmaca yok, siz işaretlemişsinuz). C şikkunu işaretleyenler ise karaktersizliklerinu pirotokole bağliyacak kadar salaktir ayni zamanda. D şikkunu işaretleyen bi adet okurimuz ise, bucün kendi işinu kurmuş bi vatandaşimizdur. E şikkunu işaretleyen arkadaşlarimuz varsa başka bi testi yapip yanlişlukla bu testin deyerlendirmesinu okuyordur, çünkü bu testte oyle bi şik yok. Benzer şekulde a a, b b, c c veya d d şikkunu işaretleyen arkadaşlarimuz varsa da onlarin karakter testunden önce şaşiluk testi yapmasu lazimdur.




Gördüğünuz cibi siz yuce toplumumizu yenuden aydinlattum. Neden? Çünku bu benim işum. Aydinlatmadan duramayrum. İşul işul karakterleri şimduden görmeye başladum bile. Artik gafalarda hiç bi soru işaretu galmamiştur herhalde.


Hepinuze aydinluk günler dilerum.
Tarik (Toplum Aydinlaticisu)
Fotoğraf: http://ndn.newsweek.com/media/25/71014_MoneyHappiness_vl-vertical.jpg

Hiç yorum yok:

Blogger templates

Blogroll

About