27 Nisan 2008 Pazar

Bit pazarı

Share it Please
Abdülkerim Eser
Dördüncü sınıfa gidiyordum, öğlenciydim. Daha matematikten yeni yeni nefret etmeye başladığım zamanlar... Hoca bize dehşet bir matematik ödevi vermişti, kitaptaki geldiğimiz konulara kadar olan bütün soruların açıklamalı çözümünü istemişti. Ödevi yapabilmek için bir haftamız vardı. Tabi bende ödev yapmak ne gezeer! Ödeve bakacağı günün bir gün öncesinin akşamında babam lahmacun yaptırmamı istedi. Aldım parayı gittim lahmacun salonuna. Lahmacunların yapılmasını beklerken içeri kim girse beğenirsiniz? Hocamız girmişti! E dünya küçük bir yer tabi. Selamlaştık, konuşmaya başladık. Ben yüzünden tebessüm hiç eksik olmayan şirin ve efendi çocuk modundayım. Konuşuyoruz sağdan soldan. Böyle keyifli bir şekilde konuşurken birden hiç beklemediğim bir soru sordu;

- Eee Abdulkerim, yaptın mı verdiğim ödevi?

- Hayır hocam, yapmadım! Yarın ödevime bakarken karşınızda pişmiş kelle gibi sırıtmayı düşünüyorum..

Diyemedim elbette! ''Tabiki yaptım öğretmenim!'' dedim en şirin yüz ifademle. ''Hatta isterseniz bi koşu getireyimde bakın!'' diyerek çocuk aklımla espiride yaptım. Daha ilk espiri yaptığım zamanlar... Tabi eve gidince herkes lahmacunun tadını çıkarırken ben ödevi düşünmekten hiç bir şey yiyemedim o iştahsızlıkla. Gece gözüme uyku girmedi. Sabah erkenden kalktım, ödevi bitirmeye çalışıyorum. Ödevde aksi gibi bitmiyor bir türlü! Ben ölüm marşını ıslık halinde çala çala okula gidiyorum! İlk ders matematik! Hoca herkesin ödevine sırayla bakıyor. Sanki birazdan idam edilicem! Hoca yanıma geldi, defterime baktı. ''Bitiremedim öğretmenim!'' dedim kısık bir sesle, ve oda 'seni gidi seniii' dercesine kafasını sağa sola salladı! Aradan 11 yıl geçti ve ben o kafa sallayışı hala unutamadım. Sanırım unutamıyacağımda...

***


Otobüsün arkasındayım, o ise önde (evet tam tahmin ettiğiniz gibi). Arada bir yana çevirdiği yüzünü görebilmek için koltuğumu dikleştiriyorum. Bir de dik pozisyonda oturuyorum ki daha rahat görebileyim. Camdaki yansımasına bakıyorum. Bu danışıklı dövüş oluyor biraz, kaçamak yani. Cama bakınca sanki ona bakmıyormuşumda dışarı bakıyormuşum gibi...

Ben bu şekilde bakmaya devam ederken birden bana baktı, yani camdan, oda benim yansımama baktı.
Kızgın gözlerini görür görmez önüme eğildim. Ayıp bir şey yaptığımın farkına vardım ve kendimden utandım. Heykele dönmüştüm. Ne yapacağımı şaşırdım. Şu an benim büyük ihtimalle röntgenci bir sapık olduğumu düşünüyor olmalı. E bunda da haklı sayılır. Ne iğrenç bir herifim ben yaa. Aferin bana, iyi halt yedim! Bir madalyonu hakettim!

***

Bir kız kardeşim var. Benden 10 yaş küçük. 11-12 yaşlarında ve şu an orta 1'e gidiyor. Elimde büyüdü desem yeridir. Emziği inatla bırakmayışını hatırlarım. Her gece zır zır ağlayışını hatırlarım. Onu 1. - 2. sınıftayken istemeye istemeye okuldan alışımı, çantasını taşıyışımı, harfleri, sayıları öğrettiğim günlerini hatırlarım. Annem, babam çalışırdı. Bakıcılığını resmen ben yapardım. Onu dövdüğümü bile hatırlarım.

Masmavi kocaman gözleri var. Sarıya çalan upuzun saçları var. Daha ufacıkken derdim, bu büyüyünce çok güzel olacak, erkekler buna aşık olacak derdim. Bunun peşini erkekler bırakmıyacaklar, bende katil olucam derdim.

Korktuğum başıma geldi. Çok güzelleşti. Serildi, serpildi, daha da serpilecek. Boyu boyuma geldi. Nasıl derler, kazık kadar oldu. Geçenlerde günlüğünü gördüm. Açık unutmuş olmalı. Okuyuverdim (gerçi hiç doğru değil amma). Bir sayfada arkadaşlarından söz ediyor. Bazılarıyla iyi geçinemiyormuş, sınıfından nefret ediyormuş falan filan. Serdar diye bir çocuk varmış!!! Çok tatlıymış! Ona aşıkmışmış! ''Aşığım ona.'' diyor defterinde. Daha dün kucağımda uyuttuğum, tuvalete kendim götürdüğüm, burnunu sildiğim bebecik büyümüşte, bir erkeğe aşık olmuş!

Ya tamam, ben aşka meşke karşı olan, katı bir abi değilim. Anlayışla karşılıyorum. Gerçi o da bi kaç çapulcu çocuğun lafına kanacak kız değil. Aklı başında, edepli bir kız, hanım mı hanım. Ama insan korkuyor işte. Bazı şeylerin erken olduğunu düşünüyorum. O daha 11 yaşında yaa.

Elimde değil. Onun büyüdüğünü farkedemiyorum. O benim gözümde hala bir bebek.

Fotoğraf: http://flayzeraynx.deviantart.com/art/little-blonde-girl-4-53973521

Hiç yorum yok:

Blogger templates

Blogroll

About